woensdag 2 januari 2013

Nou, dat was weer leuk bij de verloskundige. Bloeddruk laag als altijd, iets van 100 /55. Zegt mij weinig maar schijnt dus laag te zijn. Baby is nog niet ingedaald maar ligt met haar hoofd op mijn schaambeenbot-dinges. Wat ik soms ook opeens erg intens voel als ik een been opzij zet ofzo. Lekker stekende pijn.

Ze verwachte me nog een keer te zien op controle -lekker, das gvd volgende week donderdag- en dat de bevalling daarna wel zou beginnen. Ik hoop toch dat onze trollollollie zich aan de afspraak houdt en gewoon morgen komt, want met 41+3 moet je standaard naar het ziekenhuis voor een controle echo en een hartfilmpje en dan wordt er een afspraak gemaakt om in te leiden.

En als ik iets echt, echt niet wil is het weer in zo'n grafziekenhuis bevallen, en weer dat gek*t aan mijn lijf door Jan en alleman. Echt, vreselijk. Dat zo'n wildvreemde tijdens het toucheren opmerkt dat het ik het niet zo heel leuk vind. Nee. Joh. Vinden andere mensen het fijn om broodnuchter op een regenachtige zondagochtend in een triest ziekenhuiskamertje twee rubbervingers in hun deausch gedouwd te krijgen dan? Nou, dan ben ik graag een uitzondering.

En dan een ingeleide bevalling... vreselijk. Een gewone bevalling van 24 uur is geen pretje, maar een ingeleide bevalling van anderhalf uur waarbij je een kind van negen pond op de wereld zet is ook best een hel op dat moment. Mocht het zo ver komen, dan wil ik graag een ruggenprik. Als de gezellige thuisbevalling dan toch niet tot de mogelijkheden behoort... Geen idee of ik tot 42 weken ga af willen wachten, zoontje had ook met 41 weken en 2 dagen al lekker in het vruchtwater lopen peopen, dus lekker zat ie er niet meer echt denk ik.

Maar dat is ook weer vooruit lopen op de zaken, toen de weeen van de oudste begonnen had ik een uurtje daarvoor ook nog met een lekkere dubbelfrisss ofzo op een terrasje gezeten, er niet op rekenend dat ze er ooit nog uit zou komen.

Vandaag gingen we even naar de winkel, ik op de fiets met de kindjes in de fietskar. Niet echt relaxed, moet ik zeggen. Maar we hadden zin in iets lekkers (tony's chocolonely met noga en eierkoeken) en hadden gehakt en sop nodig. De chocola is lekker -nomnomnom- op, net als een paar dropdingen die we nog hadden. Net heb ik nog een halve eierkoek opgegeten. Getver, eigenlijk.

Ooh, k hoop zo dat ze snel komt. Vanochtend was ik echt even niet blij. Dat gepraat over ziekenhuizen en alles... :(  Toen moest ik ook nog bloed laten prikken, begon dat mens te zaniken dat ik dat prikformulier zelf al half in had moeten vullen want dat scheelde weer werk voor hen. Ja, hoe moet ik dat nou weer weten? Ik ga niet op papieren die niet van mij zijn lopen kalken.
En toen ik zei dat ik mijn sofinummer wel gewoon op kon noemen (rijbewijs lag nog in de auto), dat niet mocht, want fraude. Ja, wat wil je nou zeg.
Okee, maakt helemaal niks uit maar ik vond op dat moment alles lomp, dus haar ook.

Ik ga off line verder sjacho doen denk ik. Heb net de manlief al weggejaagd omdat ie godbetert een plastic boot aan het smelten was op het gasfornuis, gezellig!

13 opmerkingen:

  1. Jij staat zooooooo op knappen! En trust me, als ze je gaan inleiden MOET je een ruggeprik EISEN. Kon de vk je niet al strippen ofzo? Sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, want nog niet ingedaald, en ik wil het ook niet omdat ik een beetje huiverig ben voor niet-natuurlijk opwekken na de vorige keer ;)

      Verwijderen
    2. Ahso, ook niet iets doen als het je tegenstaat. Wat Dee al zegt is misschien nog wel een goed idee, zo'n geboorteplan. Ik ben zelf ook van plan om er een te maken voor het geval ik naar het zh moet. Je wordt daar zo geleefd en als je er midden in zit is het zo lastig om aan te geven wat je liever wel/niet hebt.

      Verwijderen
  2. Hey Hormoon!;-)

    Het wordt inderdaad tijd dat het kindje komt! Dat is duidelijk! Ik hoop voor je dat het snel en thuis zal komen. Misschien weer een dubbelfrisje op een terras drinken;-)

    Sterkte Valhalla!!!!
    Lieve groet, Caro

    P.s moest je nou uiteindelijk nog je sofinummer laten zien of liet ze het maar zo???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat een ellende zeg. Ik hoop dat die kleine frummel niet meer heel lang meer opzich laat wachten.

    Een inleiding is echt een hel. Mocht het zover komen inderdaad eisen dat je een ruggenprik krijgt.

    Heel veel sterkte met die allerlaatste zware K.. loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien is het wat laat, maar is het geen optie om een geboorteplannetje te maken voor als je naar het ziekenhuis moet voor een inleiding? Je ziet er duidelijk tegenop, en ook heel begrijpelijk gezien je ervaring met Es. In een geboorteplan kan je opschrijven wat je echt niet wilt. Zo is het bijvoorbeeld helemaal niet gek dat je schrijft dat je niet om de haverklap getoucheerd wilt worden. Ik heb dat er zelf ook in gezet en dat werd in mijn geval gerespecteerd.
    Misschien geeft het je wat rust. Want ik merk wel aan je dat je dat kunt gebruiken. Als je wilt kan ik evt. kijken of ik mijn geboorteplan nog ergens heb als voorbeeld.

    Sterkte met die tergend zware laatste loodjes chick! Eens komt ze er echt wel uit en dan heb jij een prachtig meisje in je armen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... nu het weer langer lijkt te gaan duren, zit ik daar ook wel over te denken. Als je die van jou kan mailen zou wel tof zijn. En bedankt voor je peptalk ;)

      Verwijderen
    2. Ik ga hem zo direct opzoeken. Eerst vervelend dwergvolk voeren en afvoeren naar bed.

      Verwijderen
  5. Ik hoop voor je dat de kleine snel komt en het gewoon lekker thuis kan, zoals jij het wilt. Helaas heb je het niet altijd voor het kiezen.
    Je zit er waarschijnlijk nu niet op te wachten, maar wees blij dat je je kindje hebt voldragen en alles er goed en gezond uitziet. En straks kan je lekker genieten van je kindje in je armen. En mocht het toch in het ziekenhuis zijn gebeurd, zo mee naar huis nemen. Wat was ik jaloers op die ouders die een paar uurtjes later al met de maxi cosi naar buiten liepen...ik moest daar 13 weken op wachten.... Maar snap jou ook helemaal hoor....
    Zo'n geboorteplan is zo gek nog niet denk ik. Als er hier ooit nog een 2e komt dan ga ik dat ook doen. Want ik moet sowieso bij een 2e in het ziekenhuis bevallen helaas. "Bij de verloskundige heb ik niks meer te zoeken", zoals een gynaecoloog mij tactvol vertelde. Tja daar gaat mijn wens van thuisbevallen....
    Succes met de laatste loodjes en ik denk elke dag wel even aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk hoor, er zijn zo veel mensen bij wie het niet gaat, of mis gaat... Maar soms heb je effe geen zin meer om dingen te relativeren ;)

      Gynaecologen zijn soms echt... erger dan slagers joh! :o

      Thanx voor de opbeur!

      Verwijderen
    2. Snap helemaal dat je geen zin hebt om te relativeren :-)

      Verwijderen
  6. Absoluut, mijn eerste is er zo uitgetrokken dat werd een groot bloedbad....als ik nu hard moeten lachen of hoesten moet ik snel op zoek naar een pak tenalady....
    De tweede moest daarom ook van een andere gyn perse met een keizersnede komen....

    lekker verhaal misschien maar bijna slechter kan het niet! Ik wens je heel veel succes!
    Groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is minder! Hier de eerste ook met redelijk wat bloedvergieten. Althans, ik vond 750 ml best veel. Na 23 uur uur afzien knipten ze nog even zo ver dat het kind, als ze het gekund had, rechtop naar buiten had kunnen lopen! Hechtingen tot op mijn rug joh O_0

      Maar ja, achteraf is het minder erg, haha.

      Verwijderen