woensdag 9 januari 2013

wachten... wachten.... wachten....

Eergisteren voelde ik 's baby minder. Normaal is ze 's avonds aan het rondjes rennen in mijn buik en als we film kijken, ligt ze altijd tegen Martijn zijn arm te trappen en te doen. Maar eergisteren maar heel even. Ook toen we gingen slapen werd ze niet drukker, ze ging meeslapen.

Gisteren weer weinig actie. Wel beweging, maar niet de gebruikelijke. Beetje alsof ze zich schikte onder d'r dekentje :) Dus vanochtend bij de vk gevraagd of ik eerder kon komen, omdat ik eigenlijk morgen pas een afspraak had. Wel, dat was geen probleem en om half 11 kwam oma, om 11 uur waren we bij de vk en hoorden we dat alles goed was. Vruchtwater prima, hartje prima, ikzelf prima. Het is de standaard procedure dat je dan wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Om iets voor twaalven werd ik aangesloten op de ctg voor een minuutje of veertig.

Het is precies het zelfde verhaal als bij zoontje: opeens minder leven voelen, geen reedt aan de hand en volgens de ctg behoorlijke weeen. Of ik die niet voelde. Nope... hoogstens als een wat onaangenaam, krampachtig gevoel, maar als het zou moeten kan ik daar makkelijk 100 mee worden.

Vrijdag moeten we weer naar het ziekenhuis en dan -als ze er al niet is- wordt er ook een afspraak gemaakt om in te leiden. Crap! Daar had ik niet op gerekend, al met al. Althans, ik hield er wel ernstig rekening mee dat ze ook gewoon vet te laat zou zijn zoals wij alle vier, maar dat ze uiteindelijk wel gewoon uit zichzelf zou komen.

Und jetzt....

Ga ik meteen vragen om een ruggenprik? De vorige keer ben ik ingeleid, dat deed vanaf half 9 's ochtends tot 2 uur 's middags niets, tot ze mijn vliezen braken waarna ik voor mijn gevoel anderhalf uur in een gehaktmolen heb gezeten. Maar nu? Ik zie wel op tegen die pijn en het is niet gegeven dat het weer maar anderhalf uur duurt.

Ik word kriegel van de harde buiken, van het gedoe, van het vooruitzicht op -hoewel geen medisch circus al met al- toch weer een ziekenhuisbevalling, terwijl ik deze heel graag thuis had willen doen.

Voorlopig heb ik al sinds vanmiddag irritante, niet regelmatige weeen. Ik hoop zo zo zo dat ze vannacht echte weeen worden die ervoor zorgen dat we morgen het kleine meisje hebben. Gewoon, zonder toeters, bellen, pillen, hormonen, zalfjes, ctg's, gynaecologen, ziekenhuizen en prikken....

Maar maandag is ze er dan sowieso, aangezien ik ook niet langer door wil lopen dan tot het weekend. Want zoontje was dan op de ctg helemaal okee, uiteindelijk had ie wel in het vruchtwater gepoept, wat wel een signaal is dat ie het niet optimaal meer had. Doorlopen tot 42 weken vind ik dus, zeker nu ze toch opeens erg rustig is, gewoon niet verantwoord.

Waaah.

10 opmerkingen:

  1. Ik duim mijn duimen helemaal rauw voor je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte en hou je haaks!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim met je mee dat ze snel komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach meis wat een gedoe weer....weet in ieder geval dat het nu wettelijk zo is geregeld dat je ook tijdens je bevalling nog om een ruggenprik mag vragen. Misschien haalt dat wat druk van de ketel wat betreft de beslissing maken. Licht Martijn er ook over in, kan hij eventueel ook voor jou spreken als jij een megawee aan het wegpuffen en/of schelden bent.
    Probeer te chillen, ff in het moment te leven, laat maar over je heenkomen die handel. Je hebt het al twee keer gedaan, twee keer was het een zware klus en je hebt het prima gedaan dus nu lukt je dat ook weer. (joh ik zou verloskundige moeten worden!)


    Hier een mooi en toepasselijk liedje: https://www.youtube.com/watch?v=O6YFHglxBwI (kan je gelijk luisteren of je het wat vindt ;) )

    Zo en nog eentje om te lachen in die weeën te laten komen XD https://www.youtube.com/watch?v=qltumsCAWfc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet dat het inderdaad altijd mag, maar het is meer dat de tijd er ook voor moet zijn. Als het zo snel gaat, is er niet eens de tijd voor. Daarom: vooraf al vragen of maar afwachten?

      Ben er ook best rustig onder hoor... gisteren benauwde die ziekenhuisatmosfeer me wel heel erg, maar ik geloof dat het wel goed komt ;) Straks effe de spullen voor het zh in een koffer gooien en toch hopen dat ik het er onverrichter zaken weer uit kan halen morgen :D

      Thanx voor de peptalk he :D

      Verwijderen
    2. Jah dat is ook zo....irritant he eigenlijk dat je niet weet of het tergend langzaam zal gaan of weer zo heel snel.

      Ik hoop het ook voor je, dat je heel die koffer niet nodig hebt!

      Is het trouwens dezelfde toko als bij Es? Dan scheelt het misschien wel dat ze ook van je vorige bevalling afweten.

      Verwijderen
    3. Heb je het handfart liedje al geluisterd?
      Zo niet, echt doen. Geniaal.

      Verwijderen
  5. Hier ook de duimen voor jou omhoog...ik zal mijn kaarsje vandaag
    ook voor jullie branden...
    heel veel liefs en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanaf hier ook veel sterkte! Denk maar zo: over precies een week is ze er dan sowieso en is het achter de rug.
    Meestal helpen zulke gedachtes van precies een week vooruitblikken mij wel een beetje als ik ergens tegenop zie.

    BeantwoordenVerwijderen