woensdag 19 december 2012

Auwtje.

Vanochtend waren we weer bij de verloskundige. Elke week nu. Beetje overbodig op zich, alles gaat prima: bloeddruk laag, hartje luid & duidelijk, baby weer ont-ingedaald. Ik dacht het al, ik voelde opeens op allerlei gekke plekken trapjes en geschuif en onderop mijn buik voelde ik niet meer de bult van het hoofdje. De vk liet voelen waar het hoofdje wel zat: je voelde het precies boven m'n bekken, je kon er zo met je handen tussen. Mocht de manlief even proberen, maar die vond het maar eng. Die was weer bang om d'r pijn te doen, de liefje :)

Vanavond heb ik wel een paar keer van die -ik denk- nep-weeen, van die krampen die me meteen doen denken van oh ja, zo voelde het! oh ja, daarom wilde ik geen kinderen meer. Ik ben benieuwd. Van mij mag ze na de kerst komen, ik wil eerst de komende dagen gebruiken om lekker te relaxen en bij te komen want nu ben ik toch wel erg moe! En manlief moet nog stofzuigen boven, ik moet het bed nog opmaken en verhogen, wil mijn haar nog even in de verf zetten, een ferm kippenbouillonnetje trekken voor na de bevalling maar dan moet eerst de kip in kwestie helemaal op zijn, de keuken poetsen, de vloer dweilen.... oh nee, das overdreven.

Maar voor justincase heb ik net maar wel even een tas met spul voor in het ziekenhuis bij elkaar gegrabbeld. Straks ook mijn telefoon maar eens opladen.

Zo lang baby niet is ingedaald -ze ligt nu wel weer wat dieper volgens mij- moet ik sowieso gaan liggen als de vliezen breken, vanwege het gevaar dat er armpjes of delen navelstreng eerder dan baby's hoofdje naar beneden zakken.

De eerste bevalling ging niet fijn. Doordat meisje verkeerd voor de uitgang lag -met haar kin naar boven, ipv het achterhoofdje- schoot de ontsluiting niet op. Hierdoor heb ik 20 uur lang weeen lopen opvangen die amper ontsluiting gaven. Na 20 uur kreeg ik een ruggenprik en wee-opwekkers, toen ze er achter kwamen dat meisje dus verkeerd lag. Uiteindelijk moesten ze flink knippen maar was ze wel binnen 15 minuten persen geboren. Kijk...

De tweede werd ingeleid want overtijd en minder leven voelen. Dat inleiden had totaal geen effect, en na een uur of vijf brak de verloskundige de vliezen. Na een wee van een uur kon ik gaan persen en dat deed zeer, zeer... Dat was de vorige keer helemaal niet zo. Met 40 minuten persen was het ventje er.

Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Het liefst zou ik zodra ik wat voel een ruggenprik krijgen en verder lekker slapen, terwijl de weeenmeter laat zien dat ik vreselijke weeen heb die ik -nanananana- lekker toch niet voel...  Maar dat zit er niet in...

4 opmerkingen:

  1. Oeeeh spanneeeend nu....*doet meisjesgiechel*
    hoop voor jou dat het soepel gaat. Ik gun je mijn laatste bevalling zondet irri beenweeen. Joh straks komt ze gewoon op tijd die kleine meid....echt afwachten nu he? Ik ben echt benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim voor iets snels zonder gedoe en met flinke pijnstilling voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat spannend! Ik hoop dat je bevalling soepel zal verlopen. Jammer dat je daar zelf weinig over te zeggen hebt he. Een complete bevalling nooit meegemaakt, maar 9 uur weeenopwekkers heb ik wel ervaring mee en dat was een hel. Ik kreeg geen ruggenprik.

    Ik weet dat je het niet graag leest, maar alle dingen nog "even" doen is wel een teken van nesteldrang. ;)

    Gisteren zijn er in onze vriendegroep twee baby's geboren. Alle twee waren ze uitgerekend op eerste kerstdag. Mooie datum 2012 2012.

    Succes met je allerlaatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed om te lezen dat ze er nog zit! Ik was al begonnen aan mijn bevallingsverhaal, maar toch maar weer gewist. Ons dametje komt komende vrijdag (nog een week dus) met een keizersnede. Ik hoop dat alles goed gaat, en bij jullie ook!

    BeantwoordenVerwijderen