woensdag 12 december 2012

Oooh

Oh, vandaag was een slechte dag. Ik was al moe en maakte de fout om vitaminepillen op een redelijk nuchtere maag in te nemen. Dus: ochtend lang misselijk. 's Middags ging ik met de kindjes roze koeken bakken. Nomnom, goed gelukt. We hebben anderhalf uur lang filmpje zitten kijken op de laptop en toen liefje thuis kwam, heb ik de frietpan aangezet en op de bank friet met kroketten en ranzige mayo gegeten. Bij de koffie nog maar een roze koekje erbij. Ik voel me echt vreselijk vadsig nu, hoewel we tussendoor nog best gezond hebben gegeten... Blergh. Handig, als je nu ergens nog minder energie van krijgt dan is het toch wel van zoet, fout, geraffineerd nepvoer.

Moest nog naar de verloskundige vanmorgen. Volgens de vk heb ik zo'n grappige buik. Omdat je bij sommige mensen keihard moet voelen en dan nog niet weet hoe de baby ligt, maar bij mij kan je door alleen je hand er tegen de houden gewoon het ruggetje, hoofdje, beentjes en alles voelen zitten zei ze. Ik moet zeggen dat het dit keer ook wel echt anders voelt, heel veel beweging voel ik onderin mijn buik en in mijn zij, gelukkig weinig getrap in mn ribben en inderdaad, kan de baby heel goed voelen bewegen, ze komt ook echt naar mijn hand toe. Bloeddruk was nog altijd 100/50 ofzo, dus prima.

Morgen is de begrafenis. Maandag waren we naar Groningen geweest. Het is erg vreemd wat er gebeurd is,
als ik het zo hoor. Het ene moment maakte ze nog tig plannen voor de nabije toekomst en wees niets erop dat ze ook maar dacht al zulke dingen, het volgende moment is ze er niet meer.

Morgen weer een vreselijk lange rit voor de boeg. Hoop dat ik het een beetje vol kan houden want ik ben echt vreselijk moe. Best gek, van vier uur in de auto zitten, 4 uur bij mijn schoonvader zitten en weer 4 uur in de auto zitten word je ook niet minder moe ofzo. Nu schijnt de pastoor die de dienst leidt ook nog al lang van stof te zijn, dus luciferstokjes tussen de oogleden en een paar blikjes Duitse Eiskaffee mee is wel een idee. Mijn vader was zo lief om ons zijn sehr schnelle deutsche auto zu lenen. Scheelt drie keer tanken en twee uur extra reistijd in vergelijk met ons oude slome yankenbusje.

De kindjes gaan naar opa en oma, die merken er allemaal niets van. Lena heeft haar bijna drie jaar terug gezien, zoontje was toen net drie maanden. Drie weken terug belde ze nog om te vertellen dat mijn schoonvader een bootje had gekocht en dat ze echt meteen zouden komen als de baby geboren was. Dan zouden ze lekker een huisje huren in Zeeland en alles, ze leek er hartstikke veel zin in te hebben. Ook omdat haar hele familie rond Dordrecht woont, dat is vanuit Zeeland toch net wat dichterbij dan vanuit Noord Grun.

Nou, zal een lekkere dag wezen morgen....  Ik ga blij zijn als het weekend is. Bijkomen en niets doen, heerlijk. Ik heb er nu al zin in.

10 opmerkingen:

  1. Sterkte morgen. Van in de auto zitten en staren word je moe. Hier spreekt een ervaren bijrijder. Fijn dat het allemaal goed was bij de vk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh heel veel sterkte! Wat moeten jullie trouwens ontzettend lang rijden! Succes morgen en een beetje gezonder eten;-) groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte en neem lekker wat vers fruit mee voor onderweg!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor morgen!
    Gelukkig mogen jullie je vaders auto gebruiken...
    heel veel lief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte. Probeer lekker te slapen in de auto, doe ik ook altijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat doe ik dus niet, want misselijk, verkrampte nek etc. :p Dan maar moe.

      Verwijderen
  6. Sterkte vandaag

    Groetjes Dreadlocks

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lees je verhaal nu pas, hoop dat het is meegevallen. Ik zal maar niks zeggen over roze koeken en friet, ik heb gisteren (voor de derde keer deze maand) een heel literpak aardbeienvla (waar geeneens geen aardbeien in zitten) aan de mond gezet en leeg geklokt. En ik vreet Rennies bij het leven en ga straks pannenkoeken eten. Leve de zwangerschap!
    Fijn weekeinde joh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, wel mee oppassen, geloof dat er in Rennies spul zit dat mineralen enzo aan je lichaam onttrekt, wil je niet met baby in de buik. Maagzuur is wel vreselijk irritant he? Krijg soms echt tranen in mijn ogen van. Geniet van je zwangerschap nog ;)

      Verwijderen