vrijdag 28 december 2012

Aah, zo blij & huisjetoer

Net kwam ik mn buurvrouw van twee huizen verder tegen. Hoe is het nu, bla, bla... beetje te kletsen en ze keek al zo blij en opeens vertelde dat ze ook een ''wondertje'' verwachten half juli. Aaaah... ik ben zo blij voor haar! Ze hebben jaren naar een kindje uitgekeken en het leek niet meer te gaan lukken mits er inderdaad een soort wonder zou gebeuren geloof ik, en nu is ze gewoon zwanger. Echt supertof nieuws, ze houden ook echt veel van kinderen en het is ze zo gegund!

Zij raadde overigens ook dat ik zwanger was toen het op zich nog niet echt te zien was en toen vond ik het zo erg dat ze bij ons zonder dat we het van plan zijn er komen, en bij hen... Maar ze was toen ook wel echt oprecht blij hoor, maar ik kan me voorstellen dat het toch steekt. Vooral omdat ik een paar maanden ervoor nog zei tegen haar dat er no way nog kinderen bij zouden komen bij ons. Nou goed, echt super dit nieuws dus.

Heb nog maar eens een kiekje gemaakt van mijn eigen buik, die is net zoals bij de tweede helemaal op het einde nog vreselijk aan het groeien. Hier nog een wat duidelijker plaatje, maar die is zonder hemd en trui, dus daar wil ik die paar mensen die meelezen liever niet meteen de stuipen op het lijf mee jagen.

Maar als de buik zo groeit, groeit de baby wellicht ook nog zo hard. Gok dan ook dat ze nog wel over die geschatte zeven pond heen gaat. Ze heeft nog dik twee weken, uiteindelijk.


Hoewel ik echt hoop dat het die kant niet opgaat want ik loop nu echt als een oud wijf, kom amper vooruit! Komt ook omdat ik vandaag nog flink heb lopen ruimen op de kamer van het meisje en het beddengoed van klein jongetje heb verschoond en ik erg graag wil dat het hier netjes blijft en dus constant loop op te ruimen...

heb ons bed naar de andere muur verhuisd, de muur met stopcontact. heb ik een lampje voor het lezen of straks om de baby bij te lichten. best handig!
 



de handdoek, dekbedset, het spel op zijn bed en poster aan de muur zijn cadeautjes van oom en tante. klein jongetje zijn kamer is nu meer een echte jongenskamer aan het worden. hij was er geweldig blij mee toen hij in bed ging vanavond. 



eerste tijd slaapt baby bij ons in de kinderwagenbak, of we halen het wiegje naar boven, uiteraard zonder het apparaat. niet op de foto: een grote berg kinderkleding die alle kanten op gedistribueerd moet worden...  naar neefje, medeblogsters, noem maar op! 




de kamer van mienmuts... die is dol op versierseltjes en dingetjes en alles moet bewaard...  :)  net als  bij alle kleine kindjes, zeker bij meisjes geloof ik..  ze spelen ook samen hier en dan gaat geregeld alles over de  vloer. meestal onder de bezielende leiding van kleine broer....
lekker bankhangen, letterlijk... 

7 opmerkingen:

  1. Oh meid wat een prachtige buik! En wat een lief kamertje! Succes met de laatste loodjes!
    Groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even en dan kunnen jullie jullie wondertje echt in jullie
    armen houden!
    Wat ziet het er allemaal netjes en gezellig uit bij jullie!
    Sterkte met de laatste loodjes!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige buik! En wat een heerlijk opgeruimd huis.
    Je bent er klaar voor!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend tof voor je buuf! Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik kan ook zo blij worden van dat soort verhalen. Hoop voor haar dat de zwangerschap voorspoedig verloopt en dat ze een gezond kindje op de wereld mag zetten.

    Leuk je huisje zo. Hoe vindt Leentje het dat ze nu een heule grote kamer heeft? Toch wel lekker dat je wat doorgroei mogelijkheden hebt in je huis. Er zijn ook zat mensen die een verrassingskindje krijgen en dan moeten bedenken waar ze die in godsnaam gaan laten (ergens op de stoep voor de deur vaak geen optie). En die moeten dan verkassen. Lijkt me niet fijn. Maaruh, die kamer ook van Es, ik liet het aan die meiden zien en het was gelijk Thomas, Thomas! :)

    Je buik is echt weer van ouderwets formaat haha. Baal je ervan? Je had toch ook zo'n sluitlaken net als bij de 1e keer voor na de bevalling? Ik vind je buik hoe dan ook wel mooi hoor, echt rond. Zou haast zelf....oh nee. Nee, doe toch maar ff (nog? ik houd het spannend!) niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dank je.. heb idd sluitlaken, kreeg toch wel het idee dat het hielp, hoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe het er anders uit zou hebben gezien. Vind mijn buik ook wel mooi, maar hoop toch snel weer in model te zijn hoor...

      Lol, nog effe niet? Komt wel als Jaartje op school zit :D
      Zo grappig want ik zag jou inderdaad eerst zo met drie, maar nu ben ik twee zo gewend. Ben wel super benieuwd of je er opeens dan weer aan toe bent. Of niet, haha.

      Maar zeker, beetje door kunnen groeien is wel handig, hoewel ze anders gewoon bij elkaar op de kamer zouden gaan. Of wij gewoon in de woonkamer, wel zo handig als we eens lekker bier willen drinken. Leen vindt dr kamer erg mooi, toevallig vandaag bij de kea gordijntjes gehaald nadat ze d'r oude gordijntjes aan baby heeft gedoneerd, de scheet <3

      Verwijderen
    2. Hihi, dat is lief. Ik vind haar ook echt zo'n moedertype als straks haar kleine zusje er is. Ze heeft daar echt zo'n leeftijd voor.
      Haha die opmerking over bier drinken in de huis/slaapkamer. Ik moest gelijk aan mijn vakantie in Berlijn denken. :p

      Ach je weet nooit hoe het loopt....maar inderdaad, als ik het voor het zeggen had en er zou er nog eentje komen, dan moet Yara eerst op school zitten. Anders trek ik het echt. niet. Ik word debiel van dat kind af en toe. Het is een soort Es, maar dan met minder doodsmakken maken en meer totaal niet stil kunnen zitten.
      Maar....het is een geruststellende gedachte dat ik pas 27 ben, dus ik kan nog wel ff wachten met de beslissing nemen. Nu zeg ik: echt niet!

      Dat bij elkaar op de kamer gaan, kom daar bij die van mij wel een beetje van terug. Yelena is zo vroeg wakker, dan zo Yara ook vroeg wakker worden en dan naaien ze elkaar op en is het natuurlijk bloedvervelend doen de hele dag van vermoeidheid. Bovendien is Yelena op het moment nogal prikkelbaar, die heeft echt behoefte aan haar eigen plek. Maar ja, als het echt niet gaat, dan schroeven we zo het bovenste stapelbed eraf en die pleuren we in onze slaapkamer en dan verkassen wij naar boven. Want daar is de eiMek, de vette geluidsinstallatie, de rust, het terras...no biggy!

      Maaruh, merk je al iets? Je bent wel lekker aan het nestelen he! (ik zeg het nog even omdat ik weet wat een teringhekel je aan het woord hebt).

      Verwijderen
    3. Mail je wel even terug :) Maar joh je hebt nog een jaar of ehm.... 15 ofzo?

      Haha om je laatste opmerking :D

      Verwijderen