maandag 26 november 2012

verjaardag & buik

Zaterdag vierden we de verjaardag van het kleine mannetje. Ik kreeg hem maar niet uitgelegd dat hij jarig was, en niet sinterklaas. Om te zorgen dat ze niet naar de woonkamer konden, hadden we de deurknop van de deur gehaald. Die moesten ze eerst boven ophalen. 

We gingen met ze naar beneden en op tafel lag zijn enorme cadeautje. Maar zijn aandacht werd toch getrokken door de slinger van Thomas de Trein, waar ie wel een minuut of vijf verliefd tegen heeft zitten praten. Maar toen ie eenmaal in de gaten kreeg dat er een pakje op hem lag te wachten, moest het ook meteen open. Grote zus natuurlijk helpen, want dat hoort zo. 

Toom aan mij, toom aan mij! (Toom = Thomas) Ja, Toom aan jou <3 

Meteen het cadeau (een treinbaan met stationnetjes en een hijskraan) opgezet, hij heeft er mee gespeeld tot we rond een uur of drie 's middags nog even om een boodschap gingen. Okee, en hij liet hem heel even alleen om een stukje van de taart te eten, die we de dag ervoor hadden gebakken en versierd met zijn drieen. 

Groot meisje werd opgehaald door oma, om te logeren. Dat is voor allebei leuk, zij lekker bij opa en oma en het ventje effe rust en alle aandacht voor zich alleen. 


Taart-aansnijd-fotomoment

Ziet ie er niet slim uit? O_o

Lief samen spelen, dat dan weer wel! Hij is er ook niet slimmer op gaan kijken... (is niet zijn normale hoofd hoor :))



De dag erna kwamen opa en oma en zijn zus, en oom en tante. Mijn schoonmoeder belde de zelfde middag dat ze ziek was, dus die komen een andere keer. Nou ja, zoontje is toch niet zo van de veel visite en ik vond het zelf ook niet heel erg, want ik was (ben) moeee.

Van mijn broertje kreeg ie een ingelijste Thomas poster en een gek spelletje. Van Thomas. Goh. Wat een verrassing. Zoontje en neefje zijn nu zo lief samen, als het ijs eenmaal weer is gebroken knuffelen ze elkaar en geven ze kusjes en lopen ze handje in handje. Neefje is grappig, een echte droogkloot is het met zijn bijna twee jaar.

Mijn ouders zijn nog even vette friet blijven eten, en komen nog even langs op zijn echte verjaardag. Woensdag komt vriendinnetje + haar twee kindjes nog langs. Eens even kijken of ik nog iets enigszins verantwoords kan bakken om het toch nog een beetje feestelijk te maken. Heb nog een berg wortels liggen dus misschien maak ik een lekkere (?) worteltjestaart ofzo.

Heb ook maar eens een paar buikfoto's gemaakt. Ik vind mn buik vreselijk in de weg zitten maar het valt in het niets bij mijn buik van de eerste. (onderste plaatje)

Baby is nu heel erg aanwezig, beweegt eigenlijk heel de dag. Op de gekste plekken, voel de knietjes en elleboogjes bijna op mijn rug eruit komen. Ook zit er maar heel weinig *vulling* tussen de baby en de buitenwereld, dus je kan haar aan alle kanten voelen. Verloskundige heeft het er ook steeds over dat ze zo netjes aan de voorkant zit en zo duidelijk voelbaar is.

Dat verhaal dat je bij elke zwangerschap een grotere buik krijgt is echt niet waar... althans niet bij mij.

34 weken zwanger nu


zwanger?
34 weken zwanger van kind 1 *walvisfoto*
Verder heb ik geen ene reedt te melden eigenlijk..... 

5 opmerkingen:

  1. Nog (alvast?) gefeliciteerd met je kleine vent! Cliche maar wat is ie groot geworden....is ie gewoon alweer 3. Kan me nog zo goed herinneren dat ik met een dikke pens liep op die MMM en dat hij nog een baby was. Whaaaa getting old! Anyway. Ik vind de taart er heel vrolijk uit zien en wat een tof verjaardagscadeau. Zou ik ook een middag zoet mee zijn!
    En ja ik wilde gelijk gaan typen 'joh wat een klein buikje' maar je schreef het zelf al. XD Je ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi buik idd! En wat zitten de koters lief te spelen. Klinkt als een leuk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd een mooi buikje :o)

    Wat een leuk weekend hebben jullie gehad, de taart ziet er erg leuk uit echt een kindertaart.
    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje

    Groetjes Dreadlocks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oja was ik nog vergeten te zeggen, je hebt een mooie kleur haar nu.
      In januari ga ik ook Henna in mijn haar doen :o)

      Verwijderen
  4. Zie ik nu pas ... ook nòg een blog!
    Enne gefeliciteerd.
    Groet, Angelika

    BeantwoordenVerwijderen