woensdag 5 december 2012

Kapoooot!

Hehe, we hebben het overleefd. Al met al was het een drukke dag. Klein meisje naar school brengen met manlief. Langs tweedehands winkeltje voor oma's Sinterklaascadeautjes voor klein jongetje (klinkt omslachtig, maar mijn moeder had nog niets voor hem en ik vond het zonde om het voor 3 keer het geld aan bol.com / Ahold te geven. Liever dan hier op het dorp uitgeven :)

Hij heeft ook niets door dat kleine mannetje, ook niet toen manlief met een grote doos met hieruit een rol pakpapier uit dat huis (het is gewoon een internetwinkeltje aan huis) zag komen. Bij zijn zus waren er meteen vragen gekomen. Wat is dat, waarom zit daar cadeaupapier bij, wat deed papa daar?

Thuis even een bakje koffie en daarna snel naar school voor de viering van het sinterklaasfeest. Gelachen om vierjarigen die ''De klok van Arnemuiden'' voor Sinterklaas zingen. Trots op klein meisje omdat ze als een van de weinigen ''dankjewel'' tegen Sinterklaas zei toen ze haar cadeautje mocht komen halen. Weer naar huis. Klein meisje van school halen. Eten.

Daarna werden de boodschappen gebracht en ik ben meteen begonnen met vooruit koken. Toen ik daarmee klaar was, was het inmiddels tegen vijven. Even zitten. *tring* visite. Schoonmoeder + haar man. Even later mijn ouders, met eten. Even afwassen en opruimen. Cadeautjes buiten zetten en aanbellen. Zenuwachtig klein meisje dat een paar keer om niets in traantjes uitbarstte. Cadeautjes uitpakken. 

Klein jongetje snapte er weinig van. Hij kreeg een brug voor zijn treinbaan en gunde de rest van de stapel cadeautjes geen blik meer waardig, hij rende meteen naar boven om zijn treintjes te halen. Het was dat ie nog een paar keer een treintje uit mocht pakken maar hij had na een pakje naar zijn idee de buit binnen ;) 

Meisje was erg blij met alles wat ze kreeg en had al bedacht dat ze al ''haar'' pakjes op een stapel ging leggen en daarna openmaken. Geen idee waarom, misschien dacht ze dat het sneller zou gaan? Al met al duurde het amper een half uur eer alle pakjes waren vergeven. Tijd om te spelen! Meteen met de glitterlijm, het opschrijfboekje en pennetjes in de weer, onder toeziend oog van de my little pony's enzo. 

Aangezien mijn vader zo'n beetje in slaap viel wegens hard gewerkt + laat geworden gisteren waren mijn ouders weer vrij snel weg, tegelijk met schoonouders die nog een uurtje rijden voor de boeg hadden door niet al te best weer. 

Rond half 9 gingen de kindjes naar bed... Drie verhaaltjes van Jip en Janneke voor moeten lezen aan het meisje, klein jongetje had meteen al zijn nieuwe treinen onder zijn kussen gelegd. Zal lekker slapen. 

Toen beneden nog het papier opgeruimd, kopjes en wijnglazen afgewassen -pokkevaatwasser is weer kapot- en 1000 rondslingerende dingetjes uit de weg geruimd. Eindelijk was het weer redelijk overzichtelijk hier. Ik kan echt niet lekker zitten als er nog een stapel vuile vaat staat ofzo.

Nu lekker op de bank, genieten van de rust. Manlief kijkt een zombiefilm. Klinkt gezellig O_o 
Ik wil nog wat schrijven over spaarplannen voor eind januari maar ik ben behoorlijk gaar...  

Oooooh, wat ben ik blij dat meisje morgen vrij is wegens een studiedag van de leraren. Ik hoop dat ze zich lekker kunnen vermaken met de nieuwe speelgoedjes, maar dat zal wel. Alles vonden ze leuk. Schattige blije kindjes zijn het!

Morgen een beetje voorlezen, beetje opruimen, wasgoed opruimen, bedenken wat ik met die kilo gehakt ga doen, stoofvlees maken, aan het einde van de middag even baby luisteren bij de verloskundige.... Gewoon lekker een dagje aanmutsen, hoop ik!

2 opmerkingen:

  1. Lekker rustig aan vandaag. Wat lief dat de treintjes onder het kussen moesten. Hier een koortsig kind, de spanning zal er wel uitkomen. liggen we samen in bed tv te kijken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heel gezellig! Leuk dat Martijn ook de hele dag vrij was.
    Leuk ook dat jullie bij het Sintfeest aanwezig moesten zijn. Bij ons stond er zo'n megaul bij de ingang te roepen: GEEN ouders mee naar binnen! Nee, mocht echt echt echt niet. We hebben wel de Sint op het schoolplein verwelkomt. Hier ook zo flauw om gewoon om half 9 te beginnen vandaag. Yeleentje gaat een ochtendje hoor, meer dan genoeg. Kind is bijna letterlijk kapot van de spanning.
    Wat schattig trouwens van klein jongetje, hij is echt verzot op z'n treintjes he? En die cadeautjes stapelen dat past ook wel echt bij je Leentje. Die denkt er over na. XD
    Fijne mutsdag!

    BeantwoordenVerwijderen