dinsdag 13 november 2012

Speelafspraakje

Vandaag kwam er een vriendinnetje van groot meisje spelen. Ze woont iets verderop en haar moeder bracht haar even met de auto. Ik vind het bijna altijd prima, behalve als ze buiten al lopen te stuiteren en hier dan binnen verder willen stuiteren. Meestal gaat het ook wel goed, alleen kan ik er nog al slecht tegen als letterlijk  ALLES op meisje d'r kamer op een andere plek is gepleurd. Maar ja, ze moeten ook lekker kunnen spelen natuurlijk. 

In elk geval, dit leek ook niet echt goed te gaan. Hoop gestommel boven en toen de bel ging stoven ze allebei naar beneden. Logisch, als hier gebeld wordt is het bijna altijd voor ons Leen. Nee, dames hadden geen zin om buiten te spelen met een jongetje bij ze uit de klas. Maar na een paar minuten hoorde ik ze wel boven roepen naar hem. Dat kan niet, want vanuit Leen d'r kamer kan je de straat niet zien. Althans, niet zonder in de vensterbank te staan. WTF... 
Stond het speelmeisje op d'r knieen te roepen vanuit het open raam van de babykamer O_o Handig, met de maxicosi gebruikt als opstapje. 

Dus ik verteld wat ik ervan vond @^^&$&! Potverdrie, het kind zal drie meter naar beneden lazeren zeg! Daarna waren ze naar zolder gegaan, wat al-tijd verboden terrein is. Gewoon, is onze verdieping. Punt uit. Was het redelijk zat en wilde ze al naar buiten sturen maar toen besloten ze beneden te komen knutselen. Okee dan. Nou, ze zijn zo lief geweest, een uur lang. Echt twee engeltjes. Ze hebben lekker geknutseld, getekend, geplakt en stukjes appel, komkommer en rozijntjes op. En gegiebeld want het zijn wel echte meisjes. ''Ik wil hier wel tot morgenochtend blijven'' zei het vriendinnetje. Nou, dat leek me een beetje te veel van het goede. 

Maar ze mag nog wel een keer komen. Doe ik wel eerst de slotjes op de ramen :)

5 opmerkingen:

  1. Slotjes op de ramen lijkt me wel een goed ja! Tzal je maar gebeuren dat zo'n kind inderdaad naar beneden valt. Dan heb je toch wel even wat uit te leggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi over een jaar of 2 logeerpartijtjes tot diep in de nacht met die 2 joh ;)
    Ja en ik woon 3 hoog en heb nog steeds geen slotjes. *slik*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja... misschien ook heel naief maar wij haalden het vroeger ook echt niet in onze botte hersens om uit een open raam te gaan hangen. Zeker niet toen we vier waren. Maar wij waren dan ook mietjes :o

      Verwijderen
  3. Ik heb dikke sloten op het raam. De buurman kwam mijn moeder namelijk vertellen dat ik weer in de vensterbank stond (2 jaar) en mijn vader hebben ze vroeger eens uit de dakgoot geplukt (3 jaar). Tot nu toe is die van mij wel een mietje, maar met visite weet je het natuurlijk maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige week nog een docu gezien over een jongetje dat idd naar beneden gevallen was op zijn speeladres. Ergens vorige week laat op de avond op nl 1 of 2. Bbbrr, ongelukken zitten in een klein hoekje en het ene kind is veel ondernemender dan een ander.

    BeantwoordenVerwijderen