zaterdag 3 november 2012

Tarwe- en suikerloos = bekkenpijnloos! :)

Volgens mij schreef ik al dat ik nu (weer) ''paleo'' eet. Niet helemaal volgens allemaal regeltjes, want ik eet soms wel volle yoghurt en boerenkaas. Niet elke dag en met mate, dat wel. Ik voel me er prima bij, dus geen reden om het ''omdat het niet mag'' -boeiuh- te laten. Ander verhaal is het met suiker, als ik dat eet voel ik ook snel de negatieve effecten ervan.

Gisteren viel me *opeens* iets op toen ik op de fiets sprong (ja, bijna letterlijk) om klein meisje van school op te gaan halen. Tot een paar weken terug had ik behoorlijk last van mijn bekken: op de fiets stappen, maar ook dingen als mijn voet om tafel zetten om laarzen dicht te ritsen, opstaan van een stoel, de trap met twee treden tegelijk oplopen en tal van andere zaken waarbij je je knieĆ«n optrekt, waren best gemeen pijnlijk aan het worden. En nu? Nergens meer last van! Natuurlijk, ik voel wel dat ik 32 weken zwanger ben en dat er een snel groeiend kind in mijn buik woont, maar dat lijkt me normaal. De pijn is gewoon weg! Langzaamaan verdwenen, zonder dat ik er erg in had. (Omdat ik al redelijk gezond at, ik me verder gezond voel en een bmi van 20 heb verwachtte ik ook weinig spectaculairs)

Van fietsen word ik nog wel moe (tegenwind + fietskar + 2 x 16 kilo kind erin en ijzergehalte van 5.5 = snel moe) maar ik word niet vreselijk sacherijnig omdat ik me net een oud wijf voel omdat er van alles zeer doet.

En vandaag? Mijn ouders wilden zoontje lenen om met hem naar de treinen te gaan kijken. Moesten we hem alleen zelf weer ophalen in Dordrecht. Met klein meisje gingen we even naar de stad aldaar. Uiteindelijk hebben we twee uur lang door de stad gelopen voor onder meer een pakje henna, een rol visdraad, een adventskalender en een verjaardagscadeautje voor zoontje en ik had gewoon NERGENS last van!

Na de stad zijn we ergens anders nog wat boodschappen wezen doen en ja, ik was wel blij dat ik zat toen we bij mijn ouders kwamen, maar na vier uur in touw is dat altijd wel zo, zwanger of niet. Opmerkelijk...

Best mooi toch, als je hoogzwanger compleet bekomt van irritante pijnklachten! Ik ben ervan overtuigd dat het komt door de verandering van voeding. Ik ga echt geen suiker en granen meer eten! Nu nog 'de' manier vinden om de kindjes van dat verderfelijke brood af te krijgen. Beetje bij beetje gaan ze wel andere dingen eten... 

1 opmerking:

  1. Ik vind het heel knap van je want beide zijn erg moeilijk! Ik eet allebei met mate en ik ben er ook van overtuigd dat ik het minder eet dan de gemiddelde persoon. Mijn vader bakt zelf brood (met goeie ingredienten, dat wel) en ik ben nog steeds verslaafd aan chocolade (72 cacao, dat wel).. zo nu en dan sluipt er toch iets lekkers voorbij dat ik niet over kan slaan, zoals een versgebakken brownie, als ik me helemaal leeg heb geklommen...
    Ik merk wel sinds ik minder suiker eet, de suiker kick als ik de verleiding weer eens niet kan weerstaan door bijvoorbeeld een halve bak bitterkoekjes op mijn werk leeg te vreten. Gelukkig ;-) heb ik gisteren mijn laatste werkdag gehad

    BeantwoordenVerwijderen