vrijdag 2 november 2012

Stik-eng

Vandaag halloweenfeest op de school van mevrouwtje. Ze had er zo naar uitgekeken en had het al een maand over niets anders. Op weg er naartoe helemaal hyper, en toen we daar aankwamen weer helemaal perplex over hetgeen ze aantrof: allemaal heksen, spoken, vampieren en andere engerds. En de mascotte van school, een enorme vos. De hele school was versierd met spookjes, spinnen, lampionnen en andere halloween-shit. Er was een 'disco', een schminktafel, een donkere klas met enge verhalen, een juf bij wie je rattenstaartjes en oogballen in een potje kon voelen en meer van dat. Heel leuk gedaan :)

Ze had dus van mij een lekker fout heksenpakje gekregen, compleet met hoed en een mooie riem. Ik had d'r oogjes opgemaakt met grijze oogschaduw en met eyeliner een spinnenweb bij d'r ooghoek getekend. Ze had een ketting met studs om d'r minuscule nekje, kortom het was een slechte mix tussen halloween, toddlers & tiara's en een prinsessenverkleedfeestje.

Leukste (uh) van alles is dat flip de beer dit weekend met klein meisje mee mag. Die moest ook verkleed, als spook. Hij kreeg een soort KKK-pakje, gemaakt van een oude molton. We tekenden er spookjes op.

webcamkiekje met flip

we deden vanmiddag he-le-maal niets. klein meisje maakte webcam-kunst (zit zo'n programmaatje bij dat je poppetjes enzo kan tekenen.... )

mienmuts met flip, all dressed up

enge dingen voelen

oh-oh... vergeten af te schminken. maar het is stil boven, niets meer aan doen!


nog even lezen in zijn thomas-speelboek.... 

Ik heb al gezien dat flip volgens de map waarin ie zijn logeer-avonturen beschrijft het altijd Heel Druk heeft. Visite hier, binnenspeeltuin daar, zwarte markt... Ik denk dat we flip eens een lekker weekendje vrij geven.
Dat gaat helemaal makkelijk worden, terwijl ik dit typ zit de manlief aan de telefoon met mijn moeder, die het ventje (zoontje dus) morgen mee wil nemen naar een of ander trein-gebeuren.

Net maakte zoontje opeens enge overgeef-geluiden en vertelde dat ie pijn in zijn mond had. Laten we dat nou een maand geleden ook al meegemaakt hebben met hem, toen is ie bijna een week van het padje geweest, inclusief 40+ graden koorts. Ik hoop niet dat we een herhaling hiervan krijgen.... (hij is, klopophout, eigenlijk nooit ziek!)

Van de week kregen we van een nichtje van mijn schoonzus met een dochtertje een grooote berg kinderkleding. Gisteren stuurde vriendinnetje Dee een pakket met kleinemeisjeskleertjes op dat ik vandaag kreeg. Zo lief allemaal!  Van het weekend heb ik wat sorteerwerk te doen geloof ik, want ook voor jongetje heb ik het nodige gekregen dat ik hem wel moet aantrekken voor ie eruit is gegroeid. Ik zag net in een van de dozen dat er een boel maat 104 in zit, die maat heeft ie nu.

De kleertjes die hem te klein zijn, daarmee kan ik weer iemand blij maken die zo aardig was mij een kraampakket op te sturen. Geweldig toch zo? :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten