donderdag 1 november 2012

Broccoli voor als je geen broccoli lust

Ik wil altijd graag broccoli eten, want gezond, maar ik vind het echt VIES! Dus ik maak er meestal een soepje van dat ik vervolgens niet echt van harte opeet. Maar nu heb ik een recept gevonden dat ik echt elke week wel wil maken. En het is makkelijk, je huis gaat er niet naar poep door ruiken zoals wanneer je het kookt en het is zo klaar. En gezond, dus.

Men neme: 

Verse broccoli! Ik had 500 gram voor twee personen en gebruikte de struikjes maar ook de geschilde steel.
Snijd het in niet te kleine stukken, de steel in plakken van een halve cm dik, ongeveer.

Snij 3 tenen knoflook in plakjes. 

Leg het bij elkaar op een bakpapiertje en bestrooi het met lekker peper en (keltisch zee)zout

Strooi er olie over. Kan olijfolie, maar ik deed er wat kokosolie over. 

Zet het 25 minuten in de oven op 175 graden. Aan het einde heeft de broccoli wat knapperige bruine randjes. Dat is lekker :-p

Bestrooi het nu met een halve uitgeperste citroen, pijnboompitjes, een pittige (boeren)kaas en eventueel uitgebakken spekjes*

* Die laatste mis je niet als je ze weg laat, maar wellicht voor de hard-core vleesliefhebber net het laatste zetje om het te proberen, en lekker te vinden. 

Heb een beetje bewaard voor morgen als lunch. Zalig <3

3 opmerkingen:

  1. Met kaas wordt alles lekker ;)Volgende week effe proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk!
    Maar .... volgens mij kun je zo een drol nog lekker maken ;-)

    Groetjes Petr@
    (leuk hoor je nieuwe blog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zeker. Wij zeggen dan ''plaatje karton'' maar het komt op het zelfde neer :D

      Verwijderen