zondag 10 februari 2013

Random-blabla

Deze week heeft groot meisje lekker vakantie. Niet dat ze daar vreselijk aan toe is, ze is de laatste weken al veel thuis geweest en heeft eigenlijk altijd wel zin om naar school te gaan. Ik was de ouderavond nog vergeten, dacht dat het een week later was. Volgens de juf juist geen probleem; ze liepen al uit en hadden zodoende even adempauze. Alles ging helemaal prima met het meisje, dus we wachten wel af tot de volgende gelegenheid.

Ik stop nu de baby in de Storchenwiege drager, grote zus achterop de fiets, de kleine vent achter een filmpje op de computer en rijd als een speer naar school. Dat gaat goed! Zo heb ik haar alweer een paar keer naar school gebracht. Mijn buurvrouw haalt en brengt haar ook als ze hiervoor de gelegenheid heeft. (memo aan zelf: bedankje geven).

Eergisteren was er carnaval op school, ze ging verkleed als prinses. Volgens mij waren al die meisjes van haar klas prinses. Gisteren was er een optocht van carnaval, wilde ze ook wel heen. Wij met zijn vijven naar het marktplein. In de fukking vrieskou eerst een uur naar twee plat zeeuws pratende mafkezen moeten luisteren (horen, niet verstaan) maar uiteindelijk vertrokken we toch. Toen waren we inmiddels zo bevroren dat we halverwege linksaf sloegen. Hup, naar huis! Een van de geweldige dingen van een draagdoek is ook wel dat je er ''stiekem'' baby's in kan voeden. Toen ons Sofietje halverwege honger kreeg was het een kwestie van de knoop van de doek wat lager en aanleggen. Na een paar minuten viel ze alweer in slaap.

Ik word de laatste weken wel geeeek van de rotzooi van groot meisje. Ze sleept ALLES mee naar beneden en laat het vervolgens liggen, overal. Na 100 x vragen of ze het opruimt, op de trap wil leggen, terug in de speelkamer legt... Ik breek constant mijn nek over al die rotzooi. De regel is ermee spelen, of anders opruimen. Er mag best een keer wat meer liggen als ze druk aan het spelen zijn, maar niet een tafel vol knutselzooi, een treinbaan, een bank voor pluchen beesten en barbies all over de place en haar dekens op de vloer. Ik heb het er zo mee gehad, morgen gaat gewoon alles waarvan ik heb gevraagd het op te ruimen maar wat er nog ligt na een half uur in een grote vuilniszak in de garage ofzo.
Niet om haar te pesten, maar om de consequenties te laten zien. Ze is bijna vijf en slim genoeg om te weten wat opruimen is. Het is ook duidelijk op deze manier. Op school kan ze het ook, dus hier ook.
Het is ook nog zo'n mienmuts; haar broer kan heel netjes opruimen maar zodra hij 1 puzzelstukje laat liggen komt ze dat breed uitmeten tegen mij....

Mijn oom, tante en oma zijn geweest vandaag. Mijn oma is wel duuuun geworden! Ze is weer een boel afgevallen, volgens mij weegt ze nog 50 kilo ofzo. Ze is mager, maar zag er nog best okee uit... Ze wordt wel oud hoor. Logisch, ze is 81... Ze heeft wel lekker met de baby kunnen kroelen, die vond haar gelukkig ook heel leuk. Ik kreeg nog een lekkere fles wijn en zo lief, de baby kreeg een houten loopeendje van de rommelmarkt ofzo, omdat ze weet dat ik niet te veel zooi wil voor de kindjes en ook geen nieuwe dingen. Ze is zo attent altijd :)

Ik ga eens kijken wat een weer het wordt van de week. Hoop dat we lekker naar buiten kunnen zonder dat onze hoofden eraf vriezen.

2 opmerkingen:

  1. Ahhhh, oma's. Wees 'r zuinig op, voor je het weet zijn ze er ineens niet meer.
    Bij ons is dat ook eens in de zoveel tijd dat alles naar de woonkamer gesleept wordt en dat je echt denkt fuuuuccccckkkk ik word gek! Maar tegenwoordig is het opruimen 's avonds geen probleem meer. Kan zelfs Yara mobiliseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gek is dat, ik hoorde vorige week dat de kleine meid altijd zoooooo goed meehelpt op school met opruimen. Huh?

    BeantwoordenVerwijderen